Geschiedenis van Prefab Shopper

William-Oomen

In 2014 start William Oomen zijn bedrijf Dienstverlening Oomen. Op dat moment was het een handelsonderneming en klussenbedrijf. In 2016 besluit William Oomen zich te specialiseren in de verkoop van dakkapellen en kozijnen. Op dat moment begon de naamsverandering ook te spelen. In begin 2017 is de naam van het bedrijf dan ook gewijzigd naar Prefab Shopper. Hier lees je alles over de geschiedenis van Prefab Shopper.

De verandering naar Prefab Shopper

In het begin van 2017 werd de naam gewijzigd naar Prefab Shopper. Dit was dan ook het moment dat we ons gingen richten op de verkoop van prefab dakkapellen. Daarnaast begon de verkoop van kozijnen ook op te komen, omdat er steeds meer vraag was naar het plaatsen van dezelfde kozijnen van de dakkapellen in de rest van de woning.

Prefab Shopper legt de focus op prefab producten

Complete dakkapellen direct op het dak monteren. Dat was onze focus geworden. de consument makkelijk van dienst kunnen zijn stond dan ook centraal. Snel en vakkundig een kwaliteit dakkapel plaatsen dat is waar wij voor staan.

Later zijn we uitgegroeid in het leveren en monteren van kozijnen. Aangezien kozijnen ook geprefabriceerd worden, was dit een mooie aanvulling in ons bedrijf. Het hoorde ook bij onze nieuwe naam en was een aanvulling op de dakkapellen collectie. Daarnaast gaf het ons de mogelijkheid om andere merken kozijnen te leveren in onze dakkapellen. We leveren voornamelijk kunststof kozijnen, maar ook aluminium kozijnen zijn bij ons in het assortiment opgenomen.

Helderheid in de prijs

De verandering die we in 2019 wilden gaan maken, had voornamelijk te maken met de onduidelijkheid over prijzen. Daarnaast had dit ook te maken met de grote prijsverschillen per aanbieder. We vonden het belangrijk dat de prijzen helder en eerlijk zouden zijn voor iedereen. Vandaar dat we in 2020 met een idee bezig waren om dit te gaan veranderen in de markt. Maar hoe we dat exact wilden gaan doen, dat wisten we toen nog niet.

Vanwege het Corona virus

Het idee dat mensen vanuit huis hun eigen product moesten kunnen bereken, dat begon bij de uitbraak van het corona virus. Sinds 11 maart 2020 is de wereld in de ban van de coronapandemie. Deze pandemie heeft ingrijpende gevolgen voor de samenleving. Hier ontstond het idee hoe we exact de helderheid in de prijs en producten voor de consument konden gaan maken. We gingen aan de slag om een online catalogus te maken, waarin de consument zelf de producten kan samenstellen en daardoor uiteindelijk ook zelf de prijs kan bepalen. 

Verschillende websites met dezelfde doel

Op een gegeven moment kwam het idee om verschillende websites te maken, deze moesten er dan hetzelfde uitzien en hetzelfde doel hebben. De websites zijn dan per product ingericht, om het voor de consument zo overzichtelijk mogelijk te maken. Deze websites zijn Dakkapel Shopper, Kozijn Shopper en Rolluik Shopper. Al deze websites zijn onderdeel van Prefab Shopper en zijn gevuld met de producten van ons bedrijf.

Geschiedenis Prefab Shopper
Een prefab dakkapel.